Dacă în trecut, în jurul pregătirii extrașcolare se învârteau tot felul de conotații negative, iar atitudinea generală a părinților vizavi de acest subiect era una reticentă, în ultimii ani, tot mai mulți dintre aceștia și-au înscris copiii la meditații la matematică, limba și literatura română sau la alte materii.
Te întrebi dacă este necesar să facă și copilul tău meditații? Cum îți dai seama dacă poate să depășească singur dificultățile pe care le întâmpină la o anumită materie? Trebuie să îl înscrii la meditații dacă îți spune că nu rezonează cu stilul de predare al profesorului sau că nu reușește să se concentreze la școală?
Vom aborda toate aceste subiecte în continuare, așadar rămâi alături de noi. Sperăm că te vom ajuta să iei decizia potrivită
Care este rolul meditațiilor în educația copiilor?
În general, meditațiile sunt considerate o modalitate de a îmbunătăți înțelegerea materiei și, prin urmare, performanța academică a copiilor. Totuși, nu vom specula, ci ne vom raporta la date concrete.
Un studiu realizat în România a arătat, printre altele, că ⬇️
- 73% dintre elevii care au făcut meditații și-au îmbunătățit situația școlară;
- unul din 3 copii face meditații la minimum o materie;
- frecvența meditațiilor este mai ridicată în cazul claselor terminale, a VIII-a și a XII-a;
- cele mai intens solicitate lecții de pregătire sunt meditațiile la matematică, meditațiile la limba română și cele la limbi străine;
- pregătirea pentru examenele naționale și înțelegerea insuficientă a conținutului materiilor predate la școală sunt principalele motive pentru care elevii fac meditații.
„Totuși, de ce școala nu-i oferă copilului meu toate cunoștințele de care are nevoie?” este o întrebare pe care noi, la Spațiu Ludic, o auzim frecvent de la părinți.
Vom defini meditațiile drept sesiuni suplimentare de învățare, menite să le ofere copiilor îndrumarea și sprijinul de care au nevoie în anumite etape ale parcursului lor școlar, într-un mod personalizat.
💡Și răspunsul se află chiar în acest ultim cuvânt, „personalizat”: fiecare copil este unic, iar modul de învățare al fiecăruia este influențat de nenumărați factori, cum ar fi personalitatea, tipul de inteligență, tipul de memorie, mediul, experiențele anterioare. În plus, pentru a obține rezultate roditoare, orice elev ar trebui să fie încurajat să îmbrățișeze greșelile și să le considere oportunități, să se exprime liber, să argumenteze și contraargumenteze, așa încât călătoria sa de învățare să fie, mai întâi de toate, una de autodescoperire.
Pe lângă toate acestea, în cele 50 de minute pe care le au la dispoziție profesorii, trebuie să le transmită tuturor elevilor același volum de informații, în cea mai clară și eficientă manieră posibilă, așa încât toată lumea să înțeleagă.
Pare un ideal imposibil, nu? Așa și este.
Întotdeauna vor fi copii care au nevoie de mai mult. Și acesta nu este neapărat nici un lucru rău, nici un indicator al unei probleme de învățare. Este mai degrabă o normalitate, având în vedere întregul mod de funcționare al sistemului nostru public de educație.
Întotdeauna este loc de mai bine. Atunci când copilul îndrăgește o materie în mod special, lecțiile suplimentare îl vor ajuta să o aprofundeze și, de ce nu, să descopere dacă i-ar plăcea să-și transforme pasiunea în carieră.
Cum se desfășoară meditațiile?
În general, meditatorii fie organizează grupe de câte 2-4 elevi, fie lucrează unu la unu. Odată cu pandemia, meditațiile online au câștigat multă popularitate, așa că în prezent, foarte mulți copii și părinți preferă lecțiile virtuale.
Cum funcționează meditațiile la Spațiu Ludic?
Noi, la Spațiu Ludic, am creat un sistem complex și complet de pregătire extrașcolară, care ține cont de toate nevoile elevilor și este adaptat tuturor stadiilor acestora, indiferent de ciclul școlar din care fac parte sau de locul din România în care se află.
Am fost și noi elevi și știm că nimic nu e mai rău decât să fii obligat să memorezi informații care nu îți trezesc niciun sentiment. Știm că fiecare copil are propriile sale pasiuni, așa că ținem mereut cont de înclinațiile lui. De pildă, am reușit să sădim interesul pentru lectură acolo unde toate discuțiile duceau la legile mișcării. Cum? Cu creativitate și răbdare. 🙂
Meditațiile Spațiu Ludic se împart în cursuri comune și lecții de aprofundare.
Cursurile comune au loc online, cu frecvență săptămânală, în grupuri de maximum 15 elevi. Ne ocupăm de materia de la clasă, pe care o reluăm și explicăm într-un mod aprofundat, însoțit de exerciții practice. Practic, sunt meditații școlare de grup, pe parcursul cărora copiii lucrează și în echipă, și individual.
Lecțiile de aprofundare sunt meditații online sau la sediul nostru din București, organizate individual sau cu câte maximum 3 elevi simultan, la nivel easy sau challenging. În cadrul lor, despicăm firul problemei în patru și ne asigurăm că informația pe care copilul nu a înțeles-o la clasă devine clară și interesantă pentru el.
Elevii noștri pot frecvente ambele tipuri de meditații sau doar un tip de lecție, în funcție de nivelul la care se află și de așteptările lor și ale părinților.
La ce materii pot copiii să facă meditații?
Suntem de părere că acolo unde există o materie importantă pentru dezvoltarea copilului în viitor, fie că vorbim despre un examen național sau o posibilă profesie, există și o posibilitate de a face pregătire suplimentară.
Cele mai comune lecții de pregătire coordonate de profesorii noștri ludici sunt ⬇️
- meditații la matematică;
- meditații la română;
- meditații la limba engleză;
- ateliere de dezvoltare personală.
Când este momentul potrivit să-ți înscrii copilul la meditații?
Este important să poți recunoaște semnele care îți arată că este timpul ca tu și copilul tău să suplimentați pregătirea școlară cu meditații. Ne dorim să accentuăm rolul pe care îl are copilul aici și faptul că o condiție esențială pentru succesul lecțiilor este ca el să-și dorească să participe sau, cel puțin, să fie deschis să încerce și această metodă de a învăța. Te sfătuim să discuți cu el cu blândețe.
În general, următoarele semne sunt cele care indică faptul că sistemul educațional clasic nu reușește să acopere toate nevoile de învățare ale copilului tău ⬇️
- primește note mai mici decât de obicei la o anumită materie, în mod repeptat, în ciuda eforturilor pe care le depune pentru a învăța;
- nu reușește să-și termine temele sau să le rezolve corect;
- își pierde entuziasmul pentru o materie pe care obișnuia să o îndrăgească;
- începe să manifeste aversiune pentru o materie importantă;
- se simte nesigur sau anxios atunci când vine vorba de prezentări, teste, exerciții în echipă;
- dirigintele sau un profesor îți vorbește despre dificultățile pe care le întâmpină copilul tău.
Chiar dacă nu observi niciunul dintre acești indicatori, copilul tău poate avea nevoie de sprijin în pregătirea pentru examenele din clasa a VIII-a și a XII-a. Lecțiile suplimentare îl pot ajuta să se organizeze mai bine, să-și structureze informația mai eficient și să o asimileze mai repede, așa încât să reșuească să traverse cu succes aceste perioade solicitante din toate punctele de vedere.
Indiferent de situație, nu uita că aici, la Spațiu Ludic, copilul tău învață, mai întâi de toate, să învețe. Ne place să spunem că este o magie să transformi învățarea în cea mai plăcută experiență din viața unui copil, dar știm că reușim să facem fix acest lucru, așadar ne poți considera magicieni. ✨
🪄 Let’s make some magic together!
Rolul probelor de simulare evaluare nationala si bacalaureat
[…] pentru Evaluarea Națională și simulare pentru Bac sunt compuse de către profesori care oferă meditații la matematică și limba și literatura română, având o experiență dovedită în lucrul cu […]